Monday, October 6, 2014

Portrettintervju


En blid jente møter Ridvan og meg med et stort smil i det vi trasker gjennom den svært sjarmerende parken, Bikkjestykket park. Håret er blondt og ansiktstrekkene er milde. Navnet er Caroline. Vi spør om hun har tid til et aldri så lite intervju, hun ser seg rundt og etter et par sekunder med komplett stillhet svarer hun ja.


Caroline er født i år 1999 på Drammen sykehus, og er oppvokst ikke så langt unna parken. Hun forteller oss om alle gangene hun har spasert og lekt i denne parken hun beskriver som svært nydelig. “Denne parken har og vil alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt, alle de fine minene jeg har hatt her med venner og familie er ord ikke kan beskrive.” Caroline smiler mens hun tar seg til hjertet og mimrer.


“Hva syntes du om Bikkjestykkets utseende?”


“Personlig så syntes jeg dette er en fantastisk park med svært frodig natur og mange fine plasser med mulighet for å slappe av.” Hun drømmer seg litt bort før hun fortsetter “Jeg har vært her så ofte at jeg pleier å beskriver dette som mitt andre hjem!”


Hvor ofte spaserer du gjennom Bikkjestykket?


Hun tenker seg litt om før hun svarer med et stort smil “2 ganger om dagen!” Etter en liten stund slenger hun på et litt lenger svar “Jeg går som oftest gjennom her når jeg skal til og fra skolen, men det hender at jeg tar meg en tur i ny og ne hvis jeg har mye å tenke på”, svarer hun med blikket rettet mot bakken.


Hva savner du i denne parken?


“Jeg savner flere fine ting å se på som fontener og slikt. Parken kan også friskes opp med et par nye lekeapparater for barn. Og kanskje flere benker og sitteplasser hvor jeg kan nyte utsikten og den fine dammen, Andedammen”

Driver du med daglige aktiviteter her? Hvilke?


Hun stirrer på oss, noe som gjorde denne situasjonen ganske klein før hun fortsetter å svare på spørsmålene våre. “Ofte så går jeg ned hit for å ta noen squats og trene det viktige delene av kroppen, treningen blir så mye lettere når du har en så fin utsikt over den herlige naturen til parken!”


Mener du at dette er et fint sted for piknik?


“Ja!” vi får et kort og kjapt svar før hun legger til mere på svaret sitt “Dette er et særdeles koselig og stille sted, så det blir enkelt å nyte en romantisk piknik.” Det virker som at hun prøver å hinte til noe, men hintet traff hverken meg eller Ridvan.


Vi takker Caroline for at henne tok seg tid til å bli intervjuet av to svært sjarmerende korrespondenter fra Bikkjestykketposten.


Av Karl M. Keser

No comments:

Post a Comment